Zadaci za vjezbu
1. zadatak: SIGURNE LOZINKE
Ana
i Marko žele promijeniti lozinku za svoj račun e-pošte. Svatko je
smislio 4 različite lozinke. Kako bi lozinka bila sigurna mora
zadovoljavati najmanje 4 od uvjeta navedenih u tablici.
Pravila za kreiranje sigurne lozinke:
- Koristim najmanje 8 znakova.
- Koristim simbole (%,&,#,!)
- Koristim rečenice ili kombinaciju riječi umjesto jedne riječi.
- Koristim riječi stranih jezika.
- Koristim slova i brojke.
- Ne koristim privatne podatke.
- Koristim kombinaciju velikih i malih slova.
- Koristim samo prva slova riječi u rečenici.
Ana je smislila: Ana2007, anatomic1, Sunce1234!, Sladoled
Marko je smislio: M1a2r3k4o5, Marko je najbolji nogometaš, ChocolateMuffin5,
Vatrenih11
Provjeri koje lozinke Ana i Marko trebaju postaviti kako bi njihovi računi bili sigurni.
Ana rješenje:
Marko rješenje:
2. ZADATAK Digitalni mediji
Danas svakodnevno koristimo različite digitalne medije za učenje, komunikaciju i
zabavu. No, oni nisu uvijek bezazleni. Pružaju velike mogućnosti, ali nas istovremeno
izlažu različitim opasnostima. Pogledaj navedeni popis i izdvoji šest loših strana
digitalnog doba.
- Projekti u školi mogu biti mnogo zabavniji i zanimljiviji ako se primjenjuje
tehnologija. - Negativne informacije (fotografije ili video neprimjerena sadržaja) o nekome na
internetu se šire velikom brzinom. - Možeš stvarati vlastite slikovne, tekstualne, audio ili video uratke.
- Sve što radiš na internetu, svima može biti dostupno čak i kada to ne želiš.
- Možeš lako komunicirati i družiti se s prijateljima i rođacima koji žive daleko od
tebe s pomoću raznih društvenih mreža (Facebook, Twitter, Skype, Lync, forumi
i brbljaonice). - Možeš se zabavljati igrajući online igre.
- Možeš postati ovisan o digitalnim medijima.
- Ljudi se znaju skrivati iza lažnih profila, pa nikad nisi sasvim siguran s kim se
dopisuješ. - Neprovjereni se sadržaji često objavljuju u online novinama, različitim portalima
i online servisima. - Kupovanje, oglašavanje ili klađenje na internetu mogu tebi i obitelji nanijeti
financijsku štetu.
U bilježnicu napisati samo broj tvrdnje.
3. ZADATAK: EE-otpad
Tamara brine o svom zdravlju i zaštiti prirode. Željela bi pokrenuti akciju sakupljanja
opasnog otpada u svojoj školi, kako bi ga otpremili na posebno odlagalište.
Od navedenih proizvoda izdvoji četiri koja spadaju u EE otpad.
- Pisač
Plastična boca
Istrošene baterije
Sušilo za kosu
Lijek za zubobolju
Monitor
Razbijena staklena čaša
Otpalo lišće
Poderane tenisice
4. ZADATAK: Datoteke
Napiši naziv najveće i najmanje datoteke!
5. ZADATAK: ŠIFRA
Borna je marljiv učenik. Nakon puno uloženog rada u školi, kvalificirao
se na Državno natjecanje iz informatike. Majka mu je spakirala kovčeg
sa stvarima i stavila šifru. No, Borna je šifru zaboravio.
Majka je pretpostavila da bi se to moglo dogoditi, pa je šifru rekla i
Borninoj učiteljici iz informatike.
Učiteljica je Borni dala papirić s tri pitanja i rekla mu da šifru čine brojevi s točnim
odgovorima na ova tri pitanja.
I. Procesor je:
- 1. dio koji povezuje unutarnje i vanjske dijelove računala
- 2. središnja jedinica za obradu
- 3. radna memorija računala
II. Operacijski sustav se instalira na:
- 1. ROM
- 2. RAM
- 3. tvrdi disk
III. Koliko je bajtova potrebno za prikaz jednog slova s tipkovnice?
- 1. 8 bajtova
- 2.1 bajt
- 3. 4 bajta
U polje za odgovor upiši brojeve koji su šifra za Matijin kofer (npr. 111).